SMS z przypomnieniem o wizycie u fizjoterapeuty

Data ostatniej aktualizacji:
Polub portal
SMS z przypomnieniem o wizycie u fizjoterapeuty

Zapominanie o umówionych termiach wizyt to zmora zarówno państwowej jak i prywatnej służby zdrowia. Wielu specjalistów narzeka na luki w grafiku pracy spowodowane niestawieniem się pacjenta. Sytuacje losowe są zrozumiałe, jednak często przyczyną braku obecności jest zapominanie o umówionym terminie. Właśnie dlatego warto wybrać rozwiązanie, które zniweluje ilość niezrealizowanych wizyt i postawić na wysyłanie SMS do pacjentów. Ta prosta metoda potrafi zdziałać cuda.

 

Kilka faktów o SMS

Telefon komórkowy to narzędzie, które niemalże każdy z nas ma zawsze przy sobie. Co istotne, jako konsumenci raczej chronimy swój nr telefonu i podajemy go wyłącznie w bardzo ważnych dla nas przypadkach w odróżnieniu od adresu e-mail. To oznacza, że szybciej i chętniej SMS odczytamy, bo ich ilość jest z pewnością mniejsza niż ogrom wiadomości e-mailowych na naszych skrzynkach pocztowych. Takie zachowanie konsumentów potwierdzają badania, które wskazują, że SMS jest jedną z najkorzystniejszych form komunikacji i jest skuteczny w 99%. Dodatkowo szacuje się, że 99% wiadomości jest odczytywana w ciągu 3 minut od dostarczenia. Ta wiadomość zrewolucjonizowała już myślenie o komunikacji z pacjentem w polskiej służbie zdrowia i oddziały NFZ takie wiadomości do pacjentów zaczęły wysyłać. Taką samą opcję można uruchomić w programie do elektronicznej dokumentacji medycznej Medfile®, która oprócz typowych opcji do prowadzenia kartotek pacjentów posiada moduły do działań marketingowo-promocyjnych.

Co nam daje komunikacja SMS w Medfile®:

- bezpośrednia informacja o wizycie zaraz po rejestracji zarówno tej w recepcji, jak i rejestracji online

- przypomnienie o wizycie na 1, 2 lub 3 dni przed terminem spotkania  

- wysoką skuteczność odczytania wiadomości

- spersonalizowaną treść

- automatyczną komunikację

Wysyłanie SMS z przypomnieniem o wizycie stanowi bardzo ważny element zarządzania kalendarzem przychodni. Dzięki automatyzacji, jaką placówka otrzymuje od Medfile® SMSy maja ustalony harmonogram wysyłki. Pacjenci otrzymują wiadomość już na kilka dni przed wizytą i spokojnie mogą zapoznać się z jej szczegółami. To bardzo dobre rozwiązanie, dzięki któremu pacjenci są zaopiekowani w 100% - komentuje Rafał Piszczek, Ekspert EDM Medfile®.

 

Poproś o opinię za pomocą SMS

Zadowolenie pacjentów z obsługi można przekuć na jeszcze jeden aspekt relacji lekarz – pacjent wyrażonej za pomocą widomości SMS. Specjalista dzięki opcji wysyłki SMS do pacjenta z prośbą o opinię w kilka sekund może uzyskać taką rekomendację. Nikogo nie trzeba przekonywać, że wybór specjalisty najczęściej podyktowany jest jego renomom. Pacjenci czytają opinie, sami chętnie również je dodają. Wiadomość SMS do pacjenta z prośbą o opinię można wysłać do trzech dni po odbyciu wizyty wraz z linkiem kierującym bezpośrednio do miejsca, gdzie opinię można napisać. System rekomendacji Medfile® jest o tyle wiarygodny, iż nie ma możliwości wystawienia opinii bez wcześniejszego odbycia konsultacji. Sam specjalista taką opinię przed publikacją może zaakceptować.

Value Based Medicine stawia na jakość. Nie tylko najlepiej wykonanych usług, ale całej otoczki związanej z komunikacją. Nawiązywanie i utrzymywanie relacji z pacjentem jest kluczowe dla sukcesu biznesowego w każdej dziedzinie. W dobie wszechobecnej cyfryzacji warto stawiać na bliskie relacje z klientami, którzy lubią czuć się wyjątkowo. I to właśnie nowe technologie ułatwiają – dodaje Rafał Piszczek.

Chcąc zautomatyzować wiele prac związanych z prowadzeniem gabinetu i zarządzaniem sferą marketingowo – promocyjną zapraszamy do założenia bezpłatnego konta i wypróbowania rozwiązania, które zoptymalizowało pracę wielu lekarzy i fizjoterapeutów. Załóż konto już dziś.

 

Rafał Piszczek BioStatRafał Piszczek - Statystyk. Autor publikacji naukowo badawczych i referatów z zakresu data mining w analizach ekonomicznych i branży farmaceutycznej. Specjalizuje się w komercjalizacji wiedzy naukowej w praktyce biznesowej oraz transferze wiedzy naukowej do celów biznesowych. Ekspert ds. elektronicznej dokumentacji medycznej i telemedycyny.

 

 

Oceń artykuł:
Ocena:
5/5 (1)